אידיאה, אלפא ואודיסיאה

מרכז מדעני העתיד לקידום מחוננים ומצטיינים של קרן מיימונידיס הוקם במטרה להעניק לתלמידות ולתלמידים מצטיינים ומחוננים אפשרויות משמעותיות למיצוי הפוטנציאל הייחודי שלהם באמצעות השתתפות בתכניות ייחודיות, איכותיות ומובילות בתחומים מגוונים. המרכז שואף ליצור קהילת בוגרים מומחים בתחומים שונים, משפיעים ופורצי דרך. שיהוו את נבחרת העילית של החברה בישראל, ויסייעו בהתמודדות עם האתגרים הגדולים של המדינה והעולם.

המרכז מציע תכניות ייחודיות למחוננים ומצטיינים, המאפשרות להם להשתלב בעולם המרתק של האקדמיה והמחקר כבר בזמן הלימודים בתיכון.

מרכז מדעני העתיד מפעיל את התכניות:

אודיסיאה – תכנית ללימודים אקדמיים במדעים לתלמידי כיתה ט'

אלפא – תכנית למחקר בתחומים מדעיים לתלמידי כיתה ט'

אידיאה – תכנית למחקר בתחומים הומניסטיים לתלמידי כיתה ח'

תכנית אודיסיאה מופעלת במסגרת מיזם משותף עם משרד החינוך – האגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים ומערך הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה; תכניות אלפא ואידיאה מופעלות במסגרת מיזם משותף עם משרד החינוך -האגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים.

התכניות מציעות למידה ומחקר בסביבה אקדמית, מפגשים ועבודה משותפת עם חוקרים ואנשי אקדמיה מובילים בתחומם, חשיפה לעולם הידע המדעי העשיר ופעילות חברתית מגוונת.

בנוסף, המרכז מפעיל בשיתוף עם מינהל תקשוב, מדע ומערכות מידע במשרד החינוך ומוסדות אקדמיים את נבחרות ישראל במדעים בתחומים בתחומי הכימיה, מתמטיקה, מדעי המחשב ופיזיקה וכן את נבחרת ישראל הצעירה במדעים.

כמו כן, פועלת במרכז רשת בוגרים בשם אסכולה המיועדת לכלל תלמידי התכניות של מרכז מדעני העתיד.

הרשת מסייעת לבוגרי התכניות של מרכז מדעני העתיד לממש את הפוטנציאל האישי והקבוצתי שלהם שיהוו בעתיד מנהיגות אחראית בתחומי המדע והטכנולוגיה במדינת ישראל.

ההשקעה המשמעותית בתכניות אלו נועדה ליצור תשתית למצוינות אקדמית ומחקרית, כמו גם קהילה של צעירות וצעירים

פורצי דרך בעתיד, שתהווה את חוד החנית של החברה הישראלית במגוון תחומים.

ההשתתפות בתכניות אלפא ואידיאה אינה כרוכה בתשלום.
ההשתתפות בתכנית אודיסיאה כרוכה בתשלום של כ- 2500 ש"ח לשנת לימודים כולל פעילות קיץ.  תלמידים אשר יתקבלו לתכנית  יוכלו להגיש בקשה לסיוע כלכלי בהתאם לקריטריונים של האגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים במשרד החינוך.

שימו לב, כל תלמיד/ה מחונן /ת ומצטיין /ת יכול/ה להירשם לתכניות.

הרישום מיועד לתלמידי ח' או ט', בהתאם לתכנית.

למידע נוסף:

אתר: www.madaney.net