תכנית "אקדמיה בתיכון"

תכנית "אקדמיה בתיכון "

האגף למחוננים ולמצטיינים בשיתוף המזכירות הפדגוגית ואגף א' לחינוך על יסודי מפעיל את התכנית "אקדמיה בתיכון" משנת הלימודים תשע"ג.

התכנית מיועדת לתלמידים מצטיינים בחטיבות העליונות, בעלי מוטיבציה גבוהה ללימודים, אשר מסוגלים להתמודד עם חומר לימודי אקדמי, והם בעלי הישגים גבוהים בלימודים. יכולים להצטרף לתכנית תלמידים מכיתות י'-י"ב, ותלמידים מכיתות מחוננים החל מ-ט'.

במסגרת התכנית ניתן יהיה, במקצועות מסוימים, להמירלמידה בבית הספר והיבחנות בבחינות בגרות, בלמידה בקורסים אקדמיים והיבחנות על הנלמד בהם.

הקורסים האקדמיים יילמדו במסגרת מוסדות אקדמיים ויזכו את התלמידים בציון בתעודת הבגרות ובאקרדיטציה אקדמית לקראת תואר ראשון.

הלימודים בתכנית

  • הלימודים בתכנית מתחילים בקורס מקדים בהתאם למקצוע ההמרה. ציון 80 ומעלה בקורס זה הוא תנאי להמשך התכנית.
  • תלמיד ישוחרר מלימוד מקצוע המרה בביה"ס רק לאחר שסיים בהצלחה את קורס ההמרה הראשון (בנוסף לקורס המקדים), ולאחר שקיבל אישור מבית הספר, אך לא לפני תום כיתה יוד.
  • לכל מוסד אקדמי שהצטרף לתכנית יש טבלת המרה שאושרה על ידי המפמ"ר במזכירות הפדגוגית במשרד החינוך. חלק מן ההמרות הן המרות מלאות (כל בחינת הבגרות, על כל השאלונים המרכיבים אותה, מומרת בקורסים של המוסד האקדמי) וחלקן המרות חלקיות (חלק משאלוני הבגרות מומרים בקורסים של המוסד האקדמי ולחלק מהשאלונים אין המרה וחובה להיבחן בהם במסגרת בית הספר).
  • חישוב הציון לתעודת הבגרות כולל בונוס, לפי הפירוט הבא:
    א. קורסים שנלמדו עד תום שנת הלימודים תשע"ז – לכל ציון סופי בקורס אקדמי יתווספו 8 נקודות לחישוב ציון הבגרות.
    ב. קורסים שיילמדו החל משנת הלימודים תשע"ח – לכל ציון סופי בקורס אקדמי המרכיב את ההמרה יתווספו 20 אחוזים לחישוב ציון הבגרות.
  • יש לסיים עד תום המחצית הראשונה של כיתה י"ב את קורסי ההמרה.

מידע נוסף על תכנית "אקדמיה בתיכון"

"אקדמיה בתיכון"