תקנון משמעת
אקלים חינוכי מיטבי בביה"ס משפיע על יצירת סביבה המפתחת ביטחון אישי ותחושת שייכות, לצד ערכים חברתיים לכל באי ביה"ס.
הבסיס למימוש היעד : אפס סובלנות לאלימות ותגובות משמעותיות לאירועי אלימות הוא בבניית תשתית של אורחות חיים: חיי שגרה, חוקים ונהלים יום-יומיים ידועים מראש הנאכפים בעקביות ובהתמדה על ידי כל המורים.
התקנון נבנה על פי המשובים שהתקבלו מתלמידים, מורים ונציגי הורים.
להנהלת ביה"ס שמורה הזכות לשנות את התקנון ולהוסיף סעיפים כנדרש.
המורה מחליט האם האירוע מהווה הפרת משמעת .
לתלמיד זכות ערעור בכתב או בשיחה עם מחנכת/רכזת שכבה /מנהלת.
– בכל פעם שתלמיד יחרוג מההתנהגויות המקובלות בביה"ס יפעל המורה על פי טווח התגובות בטבלה, וירשום הערה מתאימה במנב"ס ובתלמידע כדי שהורים יוכלו להתעדכן. ובמידת הצורך יעדכן את ההורים טלפונית או בשיחה אישית.
– כל מכתב ו/או סיכום שיחה בין המורה והורי התלמיד יתויק בתיק אישי.
* התקנון נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד.
"החובה צמודה לזכות " (ד. בן גוריון)
ביה"ס מתנהל תוך איזון בין שמירה על בטיחות , בטחון, כבוד הדדי
לבין מתן חופש וגילוי עצמאות.
ההתנהגויות המצופות |
טווח התגובות במקרה של הפרה |
התנהגות מכבדת
|
|
ציות להוראות הצוות החינוכי -פדגוגי ועובדי המנהל בית הספר
|
|
כללים להתנהגות בזמן שיעור
|
|
הופעה בתלבושת אחידה והולמת
פירוט נוהל התלבושת האחידה מצוי באמנת התלבושת (באתר בית הספר).
|
|
שימוש בטכנולוגיה אישית בשיעור
|
|
נוכחות ועמידה בזמנים איחורים:
|
|
היעדרויות:
|
|
אין לעזוב את שטח ביה"ס ללא אישור מתאים
|
|
שמירה על טוהר הבחינות
|
|
התנהגות ביום בחינה וביום לפני בחינה
|
|
מבחן מועד ב'
|
|
שמירה על הסביבה ועל חזות בית הספר
|
|
התנהגות והשתתפות בטקסים ובפעילויות ערכיות ו/או לימודיות בין כותלי ביה"ס ומחוצה לו
|
|
התנהגות נאותה בטיולים |
|
מילוי חובות בית ספריות
|
|
אסור בהחלט לעשן בזמן הלימודים ו/או בפעילות בית ספרית
|
|
איסור הבאה של אלכוהול לשטח ביה"ס, ו/או שתיית משקאות חריפים ו/או הבאתם לפעילות בית ספרית מחוץ לכותלי ביה"ס
|
|
תקנון משמעת -"מוגנות"
לידיעתכם: תקנון זה כפוף להנחיות מנכ"ל משרד החינוך.
- אנו מאמינים בזכותו של כל אדם לחיות בשלום בביה"ס, בלי פחד מפגיעות פיזיות, מבריונות וממגעים פיזיים בלתי רצויים.
- אנו מאמינים בחובת מערכת החינוך (כולל פיקוח, הנהלת ביה"ס וצוות ביה"ס) לשמור על זכויות אלה.
- אנו מאמינים במושג "אחריות אישית" – כל אחד אחראי למעשיו, ילדים כמבוגרים.
לפיכך, קבענו 3 גבולות "בל יעברו" כדי להבטיח את מוגנות קהילת ביה"ס:
ההתנהגויות המצופות |
טווח התגובות במקרה של הפרה |
גבול בל- יעבור 1
|
|
גבול בל- יעבור 2
|
|
גבול בל- יעבור 3 –
|
|