הרצאה לתלמיד תקשורתהשבוע ביקר אצלנו בהרנו טגניה, כתב חדשות 12.
ברהנו סיפר על כתבות רבות שפרסם, ועל התהליך הארוך והמורכב של איסוף המידע לקראת השידור.
ברהנו סיפר על מהו מקור עיתונאי, והביא דוגמאות רבות ומעניינות על קונפליקטים הקשורים לפרסום כתבות.
תלמידי המגמה שאלו אותו שאלות הקשורות לעברו ולדרך שעבר עד שהפך לכתב בכיר ועל קשיים ואתגרים שפוגשים אותו בעבודתו.
|
|
סדנת פיסול תלמידי אמנותתלמידי מגמת אמנות התנסו בפיסול באבני קירטון שנחצבו ממערה בחבל עדולם. |
|
כבוד גדול לאדם פרידמן תלמיד יא'מדובר בתחרות אתגרית מאוד הדורשת חשיבה יצירתית, לוגית ומתמטית כאחד. ברכות לאדם וכולנו תקווה שתתקבל לנבחרת ותייצג אותנו בכבוד !!!!
|
|
תחרות ניווטאחרי ביטולים בשל מזג אויר סוער, יצאו תלמידי נבחרת הנווט עם שי רם לתחרות בגבעת חביבה. |
|
מגמת ערביתסיור מגמת ערבית לציון סוף שנת 2021, הפעם אצל הדרוזים – הקשר למדינת ישראל, גיוס חובה לצבא גלגול נשמות, דת סודית, החיבור בין השפות עברית וערבית.
תודה ליפתח על הדרכה מרתקת, על כך שלקח אותנו לחלקים בכפרים אליהם לא היינו מגיעים בלעדיו.
תודה למאירה ולאילת על ליווי התלמידים. |
|
מגמת דיפלומטיה בפרויקט מנהיגותהשבוע החלו תלמידי י"ב ממגמת דיפלומטיה להעביר סדנאות שכתבו ויצרו בעצמם לתלמידי כיתות ט' בנושאים מגוונים כגון שפת גוף, זכויות אדם, אמנות השכנוע, סוגיות גלובליות, פייק ניוז, רב- תרבותיות וסגנונות מנהיגות. זהו שיאו של פרויקט מנהיגות בו התלמידים כותבים סדנא על פני כמה שבועות, מציגים אותה לחבריהם בי"ב אשר מתנסים בה, מקבלים משוב ומתקנים. ואז מעבירים לכיתות ט' מקבלים ציון על ידי מורים אחרים כשופטים חיצוניים, ולבסוף כותבים רפלקציה על התהליך כולו.
היה מעשיר מהנה ומעצים לשני הצדדים!
|
|
שכבת יא' שמעה את סיפור העדות של שלמה פרל הנער היהודי שהיה בהיטלריוגנדשכבת יא מסיימת במחצית זו את לימודי ההיסטוריה 70%. העדות של שלמה פרל בן ה-96, הפגישה את התלמידים עם פרקי הלימוד שנלמדו בכיתה באמצעות סיפור חייו המיוחד. סיפורו של נער יהודי במסווה בהיטלר יוגנד.
התלמידים צפו בסיפור חייו המתואר בסרט 'אירופה אירופה' ומיד אחר כך פגשו בשלמה שתיאר את אירועי חייו באופן מעורר התפעלות.
תודה רבה לסילבי ולדויד שהתרוצצו בין הכיתות לאורך הבוקר כולו. תודה על מאמץ גדול מאוד לקיים את המפגש.
|
|
דור האלכוהול שכבת י'תלמידי שכבת י' שמעו הרצאה אינטראקטיבית בגובה העיניים שמטרתה היא להפחית את נזקי האלכוהול והשלכותיו הרבות, תוך העברת מסרים מעשיים מעל ומתחת פני שטח שיעזרו לבני הנוער ולצעירים בפעם הבאה שיהיו בסביבת אלכוהול. דרך שיח בוגר נגעה ההרצאה באלימות, אלימות מינית, ונדליזם ועוד מפגעים הנגרמים פעמים רבות כתוצאה מצריכת אלכוהול, נזקים אליהם בני הנוער חשופים לא פעם. |
|
הרצאה של אלקנה ברכיהו לכיתות יאכשאלקנה ברכיהו יצא ברכבו ממעלה אדומים, הוא לא העלה על דעתו שהנסיעה הזו תשלח אותו לבית החולים ואחר כך לבית הכלא.
השבוע הגיע אלקנה לשתף את בני נוער בהתמודדות שחווה מאחורי הסורגים, בלקחים ובחוויות שלו כשישב בכלא בעוון תאונה קטלנית בה היה מעורב ובעקבותיה הורשע בגרימת מוות ברשלנות. הוא ריצה עונש מאסר בפועל ובבת אחת נזרק מעולמו המוכר והנורמטיבי אל היקום המקביל שמתקיים מאחורי הסורגים.
|
|
סדנת התמודדות עם לחץ לתלמידי שכבת י'בוקר בספריית חטיבה עליונה.
תרפיית צלילים, קערות טיבטיות – התלמידים לא רצו לצאת לכיתה.
|
|
יום שיא סובב תנ"ך בשכבת י'בדיוק השבוע כשהוקרנה בחדשות ערוץ 2 סדרת כתבות על מצב הוראת התנ"ך בבתי הספר בישראל,
הוביל צוות תנ"ך הרענן והמקורי שלנו יום שיא מלא עניין ושיח לתלמידי שכבת י'.
כנראה שלא קיים נושא שהתנ"ך לא מתייחס אליו ולכן זכו התלמידים לשמוע על הפליטים החיים בישראל, על הרעיונות של פרוייד, על מדע מול מיתולוגית סיפורי הבריאה, על המפץ הגדול, על התנ"ך בראי הקולנוע ועל תיק טוק ותנ"ך.
תודה רבה לצוות תנ"ך המופלא ולאסתר, לתלמידות תנ"ך מורחב שהעזו והעבירו סדנא ולמורים שהתנדבו לקחת נושא שקרוב לליבם ולהעביר לתלמידים שעה של עניין.
|
|
מפגשי שבוע הנערהבמסגרת שבוע הנערה פגשו תלמידי כיתות י+יא נשים מעוררות השראה.
אחת הכיתות נפגשה עם מישל, קצינת נפגעים שהגיעה אלינו עם אדם בנה.
מישל שיתפה בסיפורה האישי, באתגרים הגדולים בחייה וזימנה לנו הזדמנות לחשיבה על חיוביות, אתגר, חוסן וערכיות.
בנה אדם האלוף השתתף וסיכם במילותיו. הייתה חוויה מעצימה לתלמידים.
|
|
מגמת המוזיקהמגמת המוזיקה בבית ספר "כרמים" ומרכז המוזיקה בנימינה-גבעת עדה בשיתוף "מועדון לחבר- מקום של תרבות" שמחים להציג:
טוטאל ווקאל- הרכב א-קפלה של 7 זמרים וירטואוזיים וביטבוקסר, ש'מנגנים' על קולותיהם ומותחים את גבולות הקול האנושי. ההרכב המלהיב והייחודי, החל את דרכו בבי"ס למוזיקה 'רימון' ויצא לדרך עצמאית, הופיע בפסטיבלי מוזיקה בארץ, נוגן ברדיו, שיתף פעולה עם אומנים שונים וצובר תאוצה כאחד ההרכבים החדשניים והמעניינים בעולם המוזיקה הווקאלית. לאחרונה זכה בפרס על המקום השלישי בתחרות הבינלאומית להרכבים קוליים, בפסטיבל המוזיקה Tampere בפינלנד ומועמד כעת לפרס על הקליפ הטוב ביותר בקטגוריית הג'אז, בתחרות היוקרתית של Casa- אירגון הא-קפלה הגדול והנחשב בעולם.
|
|
סיור מגמת אמנות לתל אביבמגמת אמנות שכבות י׳ ו-יב׳ נהנו היום מסיור אמנות מגוון.
התחלנו את היום במוזיאון תל אביב, בסיור של התערוכה של האמנית היפנית הבינלאומית יאיוי קוסמה, והמשכנו בסדנת תחריט במוזיאון. משם נסענו לביקור בבית בנימיני להתנסות בסדנת חימר, ולסיום סיור וסדנת גרפיטי עם האמן יובל כספי בקריית המלאכה. |
|
יום מגמת מחול בבאר שבעבנות מגמת מחול יצאו ליום חווייתי בבאר שבע לביקור בלהקת המחול 'קמע'.
הבנות השתתפו בסדנאות בלט קלאסי, מחול מודרני ורפרטואר של הלהקה.
בסוף היום צפו התלמידות במופע 'קומזיץ' של כראוגרף הבית והמנהל האומנותי של הלהקה – תמיר גינץ והתקיימה שיחה מעניינת עם רקדני הלהקה.
|
|
פעילות שבוע הנערה בשכבות י+יאבמסגרת "שבוע הנערה הישראלית" זכתה כל כיתה בשכבות י-'יא' לפגוש מרצה, אשת קריירה, מעוררת השראה.
כל כיתה חוותה שיחה בתחום שונה, אך עם אותם נושאים מרכזיים- הסיפור האישי של המנחה מתובל באתגרים ובלבטים שעולם העבודה מזמן לה. שיח פתוח עם שאלות ותשובות ועוד הזדמנות לפגוש מרצה מעוררת מחשבה ועניין.
כאמור, הפעילות הייתה במסגרת שבוע הנערה הישראלית. יוזמה חדשה שבמסגרתה נחשפים תלמידי ישראל לנשים מובילות במשק ובעיקר לסיפור האישי שלהן. שיח מרובה תובנות ומחשבות. תודה לאתי אביב על הנגשת הפרויקט.
|
|
סיור מגמת גיאוגרפיה ליפובמסגרת לימודי ההערכה החלופית במגמת הגיאוגרפיה, מתבקשים התלמידים להגות מיזם (סטארט אפ) בנושאים הנלמדים.
לכן, יצאה המגמה בשכבת י"ב לשני אתרים: האחד, בג'יסר א זרקא, שם פגשו יזם בתחום התיירות, ויזמית בתחום מרכזי העבודה המשותפים. השני, מוזיאון פרס לחדשנות ביפו- שם הרחיבו את הידע על היזמים הישראליים.
קינוח נהדר ליום – ארוחת צהרים בשוק הפשפשים.
|
|
סדנאות מגמת מוסיקהיום סדנאות "איך שיר נולד" – התכנסנו לראשונה מזה שנתיים, כל תלמידי מגמת מוזיקה, ביחד עם תלמידים ממגמת מוזיקה מתיכון אחר ברשת עתיד – רזיאל בהרצליה, ליום פעילויות באשכול. היום נפתח בהרצאה של חובב בן-סעדיה ורון קליין.
המרצים התחקו אחר תהליך יצירת השיר אצל מוזיקאים שונים, מהעבר וההווה. יחד גילינו כי קשה מאוד להגדיר או לנסח את "הניצוץ" הראשוני אשר מייצר את תהליך הלחנת השיר. המרצים הדגימו טכניקות הלחנה תוך שימוש בכלים מסורתיים ומודרניים.
לאחר ההרצאה התחלקו התלמידים לקבוצות עבודה ויצרו שירים על פי טקסטים נתונים או מקוריים. בחלקו האחרון של היום הציגו הקבוצות את התוצרים שהיו מרשימים מאוד.
יום זה עורר בכולנו את "התיאבון" המתחדש להיפגש וליצור יחדיו!!
|
|
סיור לימודי במכון ויצמן – מגמת כימיההסיור הלימודי במכון ויצמן- מגמת כימיה י-יא, היה נהדר והשאיר טעם של עוד.
התחלנו התנסות במעבדה: עבדנו עם קרח יבש והכנו גלידה בעזרת חנקן נוזלי.
לאחר מכן המשכנו למפגש עם נפח זכוכית מדעית שהדגים מה אפשר לעשות עם זכוכית תוך שיתוף של תלמידים אמיצים.
סיימנו במפגש עם ד"ר אורן רז, חוקר במכון ויצמן, שסיפר לנו על תופעה מדעית מעניינת ועל אופן עבודתו.
נהננו מאוד וכבר מחכים להזדמנות הבאה להקדיש יום שלם למדע.
תודה רבה לדנה שחייני ולאביבה אנשל על הובלת התלמידים בסיור
|
|
השתלמות בלהבות חביבה למגמות ערבית ודיפלומטיהבימים רביעי וחמישי מגמות ערבית ודיפלומטיה – הפעם משכבת י"א יצאו לסמינר בגבעת חביבה בו נפגשו עם בית ספר ערבי מטמרה במסגרת תוכנית הנקראת "מפגשים" אשר מטרתה יצירת חברה משותפת. הסמינר עסק בחיים המשותפים שלנו כאזרחי המדינה. התלמידים חולקו לקבוצות כאשר לכל קבוצה היו שני מדריכים: אחד ערבי ואחד יהודי והשיח התקיים בעברית, ערבית ואנגלית.
התלמידים נחשפו במשך יומיים למגוון סדנאות ותכנים ערכיים, אקטואליים, וחברתיים כאשר המורים עברו סדנאות מקבילות גם הם. חלקנו יומיים מהנים, מעשירים ומלמדים. השיח היה מעמיק ומכבד ואפשר הכרות אמיתית והצדדים סיכמו על המשך שיתוף פעולה ואירוח הדדי בין בתי הספר.
תודה רבה לאילת גולני ולמיכל ססר על הובלת התלמידים בשת"פ בין המגמות
|
|
פעילות מגמת תיאטרוןביום רביעי התלמידים השתתפו בסדנאות תיאטרון מעשיות ומשמעותיות.
סדנאות בהן נחשפו והתנסו בשתי שיטות משחק שונות – שיטת סנפורד מייזנר ו-שיטת מייקל צ'כוב. הסדנאות הועברו ע"י מנחים מקצועיים בשיטות אלו. התלמידים קיבלו שבחים מהמנחים על עבודה רצינית ומקצועית! הייתה חוויה מהנה ואף מקדמת במיוחד, לקראת המשך הדרך על הפקות יב' שאוטוטו עולות על הבמה!
ביום חמישי צפו תלמידי המגמה משכבת י' ויב' בהצגה "TO LIFE" – קומדיה מוטרפת על בדידות ומשמעות החיים זוכת 3 פרסי התיאטרון קיפוד הזהב. הצגה מציגה סיפור אבסורדי המועבר בצורה רעננה ומלאת דמיון בביצוע מצוין של ששת השחקנים ונעה על הציר שבין המגוחך והנוגע ללב. עם מסר אופטימי בסיום! יצירה, בימוי והנחיה אמנותית: גילי עברי
בשבוע שעבר צפו התלמידים בהצגה "ככה (לא) הולכים על במה" מאת: מעין קילצ'בסקי
הצגה שזכתה בפרס בחירת הקהל על שמה של תרין שלפי וציון לשבח תאטרונטו 2021 מיסודו של יעקב אגמון ההצגה מספרת על מאחורי הקלעים של התיאטרון, ועל השחקנית המוכשרת , שחושפת רגעים של התמודדותה עם שיתוק מוחין.
זה סיפור על מלחמה. מול הגוף, מול סביבה של עיניים בוחנות, ומול חלום – להיות בדיוק כפי שהיא ולעמוד על שתי רגליים, להיות שחקנית ושאף אחד לא יגיד לה שככה לא הולכים על במה! סיפור אנושי ומרגש! סיפור לחיים של כולנו!
|
|
טיול שנתי יאשכבת יא והצוות החינוכי חזרו הערב משלושה ימים קסומים של חוויה חינוכית איכותית, מקרבת, מגבשת ומעצימה.
היציאה לטיול לוותה בחששות – להוציא תלמידים לטיול ארוך, לאחר שנתיים בהן לא חוו שהייה ארוכה ולינה מחוץ לבית ולא יצאו לטיול שנתי 'אמיתי' ומאתגר. החששות התבדו מהר. התלמידים התנהגו למופת, כיבדו ונענו לכל הכללים, הוקירו תודה, התגבשו והכירו.
הצוות החינוכי – הדס, נמרוד, אתי, עינת, איתמר ואסתר בהובלת סילבי ודבורה – ליוו את התלמידים באהבה גדולה, בנועם בוטח, במקצועיות, הכלה ורוגע. צוות רעיונאי ויצירתי, רציני, מגדיל ראש, מלא בערבות הדדית ואנושיות. וכל זה משפיע על התלמידים ומסמן להם את הדרך הטובה. מרגישה גאווה גדולה במחנכים שלנו ומבקשת לומר תודה גדולה.
תודה לדורון וליפתח על התכנון והגמישות והזרימה עם כל רעיון.
תודה לאורי גבעוני שהחליף את אורית ירקוני בליווי כיתתה.
כן ירבו לנו חוויות טובות עם התלמידים.
|
|
אירוע חגיגי עם תלמידי רובוטיקה באשכולהיום אחר הצהריים התקיים טקס ברכות לכבוד ההישג המעולה של נבחרת הרובוטיקה.
התלמידים הציגו בפני ראש המועצה איתי ויסברג ומנכ"ל רשת עתיד – דני פסלר את עשייתם ואת האתגרים בהמשך הדרך השנה.
|
|
הדלקת נרות עם המשפחות השכולותתלמידי שכבת יב בליווי מורים יצאו ערב נר ראשון וערב נר שני להדליק נרות חנוכה עם משפחות שכולות של נופלים-בוגרי בית הספר.
כבכל שנה הביקורים היו מרגשים ומשמעותיים מאוד עבור התלמידים ועבור המשפחות.
לכל משפחה הענקנו שי מטעם בית הספר.
|
|
ביקור חגיגי של י'4 בבית אקשטייןדקה לפני היציאה לחופשת חנוכה,
בחרה כיתה י'4 והמחנכת אילת גולני לשמח את דיירי בית אקשטיין להדליק נר, לשיר לרקוד ולשחק יחד. חג שמח
|
|
שכבת י' – הדלקת נר כיתתיתהזדמנות להיפגש ככיתה רגע לפני החופשה.
לסכם את התקופה הראשונה בחט"ע.
משחקי גיבוש, שירים וכיף. עוד חוויה שתישאר בזכרון הכיתתי
|
|
חגיגת חנוכה ברחבת חט"עתודה רבה לתלמידי שכבת יא על ההרכב המוסיקלי שעשה לנו היום שמח. אתם נהדרים ומוכשרים!!!
תודה רבה למועצת התלמידים על דמי החנוכה המתוקים
תודה רבה לשמיניסטים שארגנו לנו משחקים שגרמו לכולם לחייך ולהרגיש שוב ביחד נורמלי. אתם אלופים!!!
תודה רבה לחנה זלדה ולרבי נחמן – ניסים וורקנה ועדן משולם – העלתם חיוך גדול לכולנו על הפנים
ותודה רבה וגדולה לאתי אביב – רכזת החינוך החברתי על שנתנה לכולנו הזדמנות לשמוח ביחד ולצאת לחופשה באווירה חגיגית.
|
|
הפנינג התרמה לחייל הבודדתודה רבה לתלמידי שכבת י', לצוות המחנכים ולאבי דנינו על ארגון דוכני הפנינג החייל הבודד
היה טעים ומשמח !!! התרומה למטרה נהדרת וביצוע מושלם.
|
|
מגמת אמנות
תלמידי מגמת אמנות שכבת יא׳ יצאו לצייר היום בגירי פסטל במעין.
השקט, הטבע, והאוויר הנקי היוו השראה עבור התלמידים שנהנו מאוד.
|
|
סדנאות תיאטרון שכבת יא'תלמידי מגמת תיאטרון הגיעו ביום חמישי לבוקר של סדנאות תיאטרון מעשיות ומשמעותיות.
סדנאות בהן נחשפו והתנסו בשתי שיטות משחק שונות – שיטת רודולף לאבאן ושיטת מייקל צ'כוב.
הסדנאות הועברו ע"י מנחים מקצועיים בשיטות אלו.
התלמידים קיבלו תשבוחות מהמנחים שכל כך נהנו לראות תלמידים חרוצים ש"באו לעבוד" ועשו זאת בצורה רצינית ומקצועית!
הייתה חוויה מהנה במיוחד ואף מקדמת להמשך הדרך על המונולוגים דיאלוגים שאוטוטו עולים על הבמה!
|
|
סדנאות תיאטרון בשכבת י'
תלמידי מגמת תיאטרון שכבת י' נסעו השבוע ל"ביהס למשחק מיסודו של יורם לוינשטיין" שם עבר כל תלמיד שלוש סדנאות מעשיות- משחק, אימפרוביזציה וקרבות במה. התלמידים קבלו תשבוחות על יכולותיהם, על שיתוף הפעולה ורמות הביצוע.
המנחים בביה"ס למשחק כבר מחכים להגעתם בהמשך
היה פשוט תענוג! חוויה של מקצועיות והנאה!
|
|
סיור גיאוגרפיה שכבת י'ביום שני יצאה מגמת גיאוגרפיה שכבת י' לסיור לימודי בנושא אנרגיה.
התלמידים סיירו בחוות הרוח בגלבוע, ולמדו על ארבעת סוגי האנרגיות המתחדשות שיש בישראל .
לסיום סיירנו בחוות גשר בנהריים ולמדו על החשמל ההידרואלקטרי של פנחס רוטנברג.
היה יום מעניין וכיף כאחד.
|
|
תכנית "תיקון עולם"- צפייה בהרצאה "לראות את האור" שכבת י'
התכנית פועלת לשינוי עמדות ויחסם של שני נוער כלפי אנשים החיים עם מוגבלות.
במהלך השנה התלמידים יפגשו א.נשים מעוררי השראה ויצאו להתנדב באופן כיתתי ביחד עם תלמידים בעלי מוגבלויות.
כפתיחה לתכנית התלמידים השכבה התכנסה באשכול (לראשונה מאז מחצית א' בכיתה ח') ושמעה את סיפורה האישי של דבורה שתיוי- אמא לילדה עם פיגור שכלי קשה.
דבורה שיתפה את השכבה בדילמות היומיומיות שלה ושל משפחתה בשגרת חייהם המורכבת.
בסיום השיחה התלמידים שאלו את דבורה שאלות מעניינות ואותנטיות והפכו את השיח למעמיק יותר.
המפגש של התלמידים עם דבורה הותיר אותם עם הרבה סימני שאלה ותובנות לקראת המשך התכנית.
|
|
יום המורההמשכנו במסורת שהתחלנו בשנה שעברה ויצאנו שוב לחיק הטבע הקרוב בחברת עמיתים ומזג אוויר מושלמים. מבקשת לומר תודה רבה לצוות המארגן : לאתי אביב ולעינת נורי אביעזר על תשומת הלב בחדר המורים ועל ארגון המילה הטובה לכל מורה ומורה בבית הספר. לגיא זמיר, אורי גבעוני ולעינת נורי אביעזר על הובלת המסלולים.
למרי ולאבי – ועד המורים, על עזרה בתכנון ובכל שנדרש.
לאורנה לוי על ארגון החולצה והלוגו.
לועד ההורים על האכפתיות, ארגון הפריסה המושקעת, המתנה האישית והרצון לתת לנו הרגשה שאנחנו מוערכים.
|
|
מגמת אמנות שכבת יב׳ – סדנת ציאנוטייפ
ציאנוטייפ הינה טכניקת הדפס צילומית מהמאה ה-19, העושה שימוש באור השמש.
התלמידים התנסו בהדפסת צילומים שלהם ובהדפסים בוטניים מצמחיית בית הספר. ההנאה היתה רבה!!
|
|
ביקור בבית האתיופי – מגמת מדעי החברהבמסגרת סיור מגמה ביקרנו השבוע בבית האתיופי, בקיבוץ עברון. מרכיבי תרבות, קבוצת שייכות וקבוצת התייחסות, מדיניות כלפי תרבות משנה. התלמידים התחלקו לקבוצת מחקר בנושאים האלו. השתתפנו בטקסים, שמענו על הערכים והנורמות של התרבות, שמענו את הסיפור העלייה של יוניי, (המארחת המקסימה).
קראנו משפטים בהם משמעות לעדה האתיופית והבנו את התחושות שחשים יהודי אתיופיה.
טעמנו ממאכלי העדה ושמענו על טקס ה'בונה'. |
|
מעורבות חברתית כיתתית
בוקר יום ראשון בתחנת הרכבת של בנימינה,
כיתה יא1 ואסתר מאיר המחנכת, חילקו עוגות, כריכים ועוגיות לחיילות ולחיילים
כל הכבוד על היוזמה ועל דוכן מושקע ומפנק.
|
|
תעשו כבוד לנבחרת הרובוטיקה של בית הספר!🥇הבוקר זכו חברי הנבחרת במקום הראשון באליפות העולם ברובוטיקה בתחרות היוקרתית first שהתקיימה בסן פרנסיסקו, תוך שהם גברו על נבחרות אחרות מרחבי העולם.
שאפו ענק, הבאתם גאווה ענקית למדינת ישראל! 🇮🇱 |
|
נבחרת הרובוטיקה של מקיף עתיד כרמים בנימינה – היא המנצחת בתחרות הרובוטים של FIRST, עם שיא בינלאומי לעונה באתגר ה- Infinite recharge
לאחר שגברה על 32 נבחרות ישראליות, כבשה את המקום הראשון במוקדמות והן את המקום הראשון בשלב הבריתות (לצד הקבוצות מכפר יונה ודבוריה), הוכתרה קבוצת "ORBIT 1690" ממקיף עתיד כרמים בנימינה כמנצחת הגדולה בטורניר ה-Off Season, כשהיא קובעת שיא בינלאומי לעונה. לירי ליבנה בת ה-17, קפטנית הנבחרת: "זאת תחושה מדהימה, שברנו שיא עולמי בפער"
השבוע (12-13 ביולי) נערכה תחרות הרובוטים של FIRST, במסגרת טורניר ה-Off Season באולם פיס ארנה בירושלים, בו התחרו 33 נבחרות רובוטיקה מכל רחבי הארץ, באתגר טעינה וקליעה למטרה (Infinite recharge), סיבוב רולטה ותלייה על מוט בידי רובוטים. נבחרת הרובוטיקה של מקיף עתיד כרמים בנימינה, המונה 28 תלמידים מכיתות י'-י"ב בליוויו של מרכז המגמה יזהר נחמני, סיימה את שלב המוקדמות במקום הראשון וגם בשלב הבריתות השאירה למתחרות אבק, יחד עם הקבוצות מכפר יונה ומדבוריה. במשחקון ה-Infinite recharge, בגמר הראשון, צברה הנבחרת מכרמים 376 נקודות, ובכך שברה שיא עולמי מבין כ-4000 קבוצות בינלאומיות המשתתפות בתחרות הרובוטים של FIRST לעונה. ענת חולי, יו"ר הקבוצה: "זאת דוגמה לחינוך שראוי לאמץ בעוד תחומים; לחשיבה יצירתית, עשייה ומצוינות". יורם יופה, מנהל מקיף עתיד כרמים בנימינה: "גאה ונרגש בהישג שחותם שנה מאתגרת אל מול מגיפת הקורונה. ידע, השקעה ומסירות – של התלמידים.ות, הצוות, המנטורים של הקבוצה וההורים התומכים – הם שהביאו להישג. זאת עוד הוכחה לכך ששום דבר לא עומד בפני המוטיבציה והכישרון של דור העתיד". |
|
הישג נפלא לבר ולצוות אמנותשמחים לשתף שפרוייקט הגמר של התלמידה בר חקק מ- יב'6
נבחר יחד עם פרוייקטים נבחרים מכל הארץ ויוצג בקטלוג בתחילת שנת תשפ"ב.
בר חקק | פילם
צבעי מים על נייר, 21X15 ס"מ התערוכה היא מבט אישי על החיים שלי ועל הסביבה שבה אני חיה. זהו תיעוד של רגעים מהחיים שלי, רגעים יומיומיים שעצרתי להתבונן עליהם, וחשבתי ששווים תיעוד. מקורות ההשראה שלי הם האמנים פול סזאן ) Paul Cezanne (ואנה טיכו. לתערוכה קוראים פילם. פילם הוא סרט צילום. טכניקה ישנה של סרט שקופיות עם הרבה תמונות שרצות מהר ויוצרות סרט, תנועה. התערוכה שלי היא כמו סרט צילום- פילם. הרבה רגעים שרצים מהר, לטוב ולרע. תיעוד של הרגעים הקטנים בחיים שלי. שמרתי על גודל הציורים אחיד כדי ליצור תחושה של רצף של הזמן, ואת התחושה שאלה רגעים קטנים ויומיומיים בהשוואה לחיים. |
פרוייקט גמר בר חקק |
מופע סיום מחזור נ"אביום חמישי, למרות כל המכשולים שהיו השנה, הועלה ערב מופע הסיום של מחזור נ"א שהיה מעשה ידי התלמידים להתפאר.
הם הצחיקו, ריגשו והציגו בחכמה את הניואנסים הקטנים של חיי היומיום בבית הספר.
היה מורגש מאוד שאת הכל, כולל החיקויים של המורים, עשו באהבה ענקית ובהוקרה לצוות ולבית הספר.
ישבנו הרבה מורים בקהל ויכולנו להתמוגג ממעשה ידי התלמידים.
מרגש מאוד היה לראות את התלמידים מחפשים בקהל מורה כדי לומר תודה עם ורד ביד.
תודה לאור ביצור, למרב קליין על תשומת הלב לפרטים כולם
תודה ולצוות המחנכים על ליווי התהליך החינוכי המושקע באהבה, עקביות ונתינה אין סופית לאורך כל השנים. היתה לי זכות להיות חלק מצוות איכותי.
תודה לכל צוות המורים שכל אחד בתחומו ובזמנו נתן בילדים את מגעו.
אתמול הם הסבו לנו גאווה ועשו נחת בגדול!!!!
תודה לאביעד על שבנית מסגרת, יד מכוונת, ליווי מקצועי וחינוכי ועודדת יוזמה ועצמאות להביא לביטוי כישרון ויצירתיות.
|
|
התכנסות שכבת יא לסיום השנהתודה לצוות יא על יוזמה לערב מושקע של התכנסות שכבתית שנתן לתלמידים תחושה של שייכות וגאוות יחידה.
השכבה התכנסה באודיטוריום בערב יום ראשון, הוענקו תעודות למצטיינים, נאמרה תודה מצד התלמידים לצוות החינוכי על השנה האחרונה.
התלמידים השתתפו במופע אימפרוביזציה וגלידה טובה השלימה את האירוע.
|
|
מפגש שכבת י' עם רון בראוןתודה לדבורה על התקתוק המקצועי והתגובה המהירה.
לאור אירועי המסיבות האחרונות בהן מבלים תלמידינו, ולאור הסיכונים להם הם נחשפים.
מיד לאחר שתלמידים שיתפו את הצוות החינוכי באירועים מסוכנים שהתרחשו במסיבה בה בילו,
ארגנה דבורה במהירות בזק מפגש עם רן בראון לקראת היציאה לחופשה לכל תלמידי שכבת י'.
מיד אחרי המפגש הועברו סדנאות בכיתות בנושא הסיכונים עם המחנכים והיועצות.
|
|
מפגש סיום פרויקט צהלההשבוע נפגשו תלמידי תכנית צהלה למפגש פרידה מתלמידי יב המסיימים את התכנית.
למרות הקורונה עמי חזר במלוא המרץ והספיק לצאת עם התלמידים למספר פעילויות ערכיות.
אנו נערכים לקראת השנה הבאה לצרף לתכנית את תלמידי שכבת י ויא שלא זכו להצטרף השנה בגלל הקורונה.
|
|
מפגש סיום מגמת פיסיקהתודה לגיא ולאלונה על מפגש סיום מרגש לתלמידי מגמת פיסיקה משכבת יב
תהליך הלמידה במגמה המאתגרת הופך את התלמידים לנבחרת.
התלמידים קיבלו תעודות וחולצת מגמה.
בוודאי נראה אותם בשנים הבאות משתלבים בעשייה בחברות המובילות.
|
|
ערב מגמת הנדסת תוכנהמגמת הנדסת תוכנה שכבת י' נפגשו השבוע לערב סיום שנה
ערב מרגש וחוויתי בו כל תלמיד הראה את המשחק שתכנת
תודה לצוות על בניית נבחרת איכותית ביסודיות ובהשקעה רבה
היה מושלם. מרי צילמה את הדור הבא….
|
|
מגמת אדריכלות – קו הגמרתלמידי י״ב הגישו השבוע ביום שני את פרויקט הגמר שלהם. שנה שלמה או יותר נכון שלוש שנים התרכזו לתוצר אחד מכובד.
הגדרת הפרויקט היתה מבנה קיים לשימור ותכנון מבנה ציבורי- קהילתי חדש בסמוך, בשטח מקסימלי של 350 מ״ר.
בתחילת השנה קיבלו התלמידים מגרש נתון ועליו מגדל המים הישן של בנימינה, ליד ביה״ס.
בשלב ראשון תיעדו ושימרו את מגדל המים ובשלב שני כל אחד בחר את ייעוד קהילתי ותכנן מבנה חדש פרי דמיונו.
לאחר שנה מורכבת ועשרות זומים, עבודה קשה והרבה שעות מחשב הגיעו לפרויקטים מרשימים ועל זה כל הכבוד.
בהזדמנות זו נאחל לכולם בהצלחה בהצגת הפרויקטים בבגרות החיצונית. תודה לאפרת וברק.
|
|
מחולשני אירועים מיוחדים במגמת המחול התקיימו לאחרונה –
סדנת אמן –
לפני שבוע וחצי בנות מגמת המחול נפגשו עם הכוריאוגרף המוכשר רועי אסף ולהקתו.
התלמידות התנסו בשיעור טכניקה ורפרטואר מתוך המופע 'girls'. בהמשך צפו במופע.
ולסיכום התקיימה שיחה מעניינת ופתוחה עם הרקדניות בלהקה על דרך עבודתו של הכוראוגרף, תהליכי יצירה, ואיך ניתן להתפתח ולהמשיך בעולם המחול אחרי התיכון.
המפגש היה מעניין , מלמד ומהנה.
כנס מחול מקוון – בנות מגמת המחול השתתפו בכנס מקוון של הפיקוח על המחול שבו השתתפו מגמות מחול מכל הארץ, הבנות נחשפו למורים מובילים בתחום. בבלט קלאסי , מודרני ,והיפ הופ.
בנוסף זכינו להגיש את עבודת הבגרות בקומפוזיציה של רומי אייזנברג מכיתה יב' כעבודה מצטיינת בקומפוזיציה בהנחיית המורה ענבל ביי. רומי יצגה אותנו בכבוד בתערוכת עבודות נבחרות בכנס המקוון. הכנס היתה חוויה מיוחדת ויוצאת דופן. תודה לורדית ולענבל האלופות על העשיה וההובלה.
|
|
יום טיול לשכבת י' ויום טיול לשכבת יא לבניאס ולשייט קיאקים בירדןמדהים מה שיום טיול יכול לעשות!!!
תראו מה כתבו תלמידים לצוות על הטיול:
"רצינו להגיד ממש תודה על היום, היה נדיר ושיפר את כל החוויה של השנה המוזרה הזו,
התגבשנו יצאנו קצת מהלימודים. אז תודה על כל המאמצים שאת והצוות עשיתם בשביל היום הזה. ️
תודה לצוות מחנכי י"א ותודה לצוות מחנכי י' המופלאים
ותודה לדורון , יפתח, רוני שרון, אליאור, ענת בר גיורא, נורית כהן , נועה בת שרות (גרוסמן), אליאור, חנן ויורם
|
|
תחרות רובוטיקהנבחרת הרובוטיקה של ביה"ס – Orbit1690 השתתפה ביום שלישי בתחרות ארצית של ארגון FIRST שהתקיימה בדימונה. הנבחרת מונה 35 תלמידים מכיתות י' – יב' ממגמת רובוטיקה ומודרכת ברובה ע"י מנטורים מתנדבים מהקהילה. הנבחרת ניצחה את התחרות תוך הפגנת עליונות בכל האלמנטים של התחרות: בניה חכמה וחזקה, תוכנה חכמה העוזרת לרובוט בשלב האוטונומי ולנהג בשלב השליטה הידנית לבצע את כל הפעולות במהירות ובדיוק רב, צוות נהיגה ואסטרטגיה מעולה וכו'. כל הכבוד לתלמידים!!! וכל הכבוד ליזהר!!!! משם המשיכו החברה ללינה ויום כיף וטיול בנחל ערוגות. בחודש הבא תתקיים תחרות נוספת בירושלים. מקווים להישגים דומים. |
|
ערב סיום מגמת מוסיקהתודה לדלית ולטל ולתלמידי יב' – בוגרי מגמת המוסיקה על המופע הנהדר.
שמענו את העיבוד של כל אחד מהבוגרים לשיר שבחר והבחירות היו נפלאות.
האוירה היתה נהדרת וקטעי הקישור לימדו על אוירה מיוחדת במגמה ובין התלמידים, המון פרגון ומילים טובים אחד לשניה.
בשנה כזו זה כמעט פלא שהערב היפהפה והמרגש הזה התקיים.
|
|
סיור מדעי החברהמגמת מדעי החברה יצאה לבית האתיופי שהוקם ע"י יוניי סקיבה. מתוך חיבור אישי ועמוק לשימור האותנטניות הרב תרבותית של עדות בישראל, ומתוך רצון לתת במה ייחודיות לכל תרבות, לגיוון ולהעשרה שיש לכל עדה להציע. במסגרת הסיור התלמידים חוו הצצה לרזי החיים הרב תרבותיים של העדה האתיופית כולל טקסים, שירים, קולינריה, לבוש.
התלמידים נחשפו לסיפור האישי מעורר ההשראה של יוניי שכולל את המסע הרגלי מאתיופיה לארץ ישראל בו איבדה יוניי את שתי אחיותיה ואביה. את ההתמודדות עם גזענות אתנוצנתריות ודעות קדומות בחברה הישראלית. את קשיי הקליטה שהמסר המרכזי הוא היכולת לראות את הטוב, להתמיד בדרך ושמש מודל לחיקוי להתמודדות עם קשיים שכולם יחוו במהלך החיים. תודה לצוות מד"ח. החיוך אומר הכל. |
|
סיור גאוגרפיהיצאו הגיאוגרפים משכבת יא לסיור המגמה החוויתי בן היומיים שמתקיים מידי שנה. ביקרנו באתר הדודאים הכרנו בבאר שבע את מרכז אור ביקרנו במערה שבהר והכרנו סיפור יזמית תיירות מערד. לנו במצדה ובבוקר למדנו על תהליך המנרלים שהופכים לקרמי אהבה.
משם נסענו לבירה לסיור קו התפר ובהבנת תהליכי התפתחותה של העיר קינחנו במער העיר במחנה יהודה שיר: חוויה מגבשת הייתה השקעה בפרטים הקטנים
שי: מודל לסיורים כדאי להפיצו חוויתי ,אושרי היה מעניין וכיף
הלית: שכל טיול יהיה כזה
תודה לנילי ולגלית על התכנון , הארגון והביצוע האיכותי.
|
|
סיור אדריכלות שכבות יא+יבביקרנו במלון ומרכז אומניות 'אלמא' בזכרון יעקב. נחשפנו לסיפורו של המבנה, עברו, הקשר של המבנה לטבע, ראינו פתרונות של אור טבעי, אלמנטי בניה אופייניים של מבנה ציבורי- קהילתי והתבוננו בחומרי בניה שונים. משם המשכנו לביקור בחברת 'מייטק' באזור תעשיה תנובות- מרכז לבניה מתקדמת וירוקה. נחשפנו לטכנולוגיות, שיטות בניה וחומרים מתקדמים המשמשים כיום בבניית מבנים. ראינו דוגמאות מוחשיות, הבנו את יתרונות השיטה המתקדמת ואיך מיישמים אדריכלות ירוקה.
תכנון מבנה ציבורי קהילתי ובניה ירוקה הינם חלק מהנושאים שהתלמידים מתמודדים איתם בפרויקט הגמר.
עבור תלמידי י"ב הסיור סיכם שנה של עשייה תכנונית ואילו תלמידי י"א קיבלו הכנה ורקע לנושאים שילמדו בשנה הבאה.
תודה לאפרת על ארגון הסיורים וההובלה.
|
|
"שונים ביחד"2 תלמידות מגמת אמנות:
ספיר לב מכיתה יא'8
ושירה בן דוד מכיתה יב' 4
זכו בפרוייקט "שונים ביחד"- לעידוד הסובלנות בישראל.
מתוך כלל העבודות שנשלחו נבחרו רק 20 עבודות אשר יוגדלו בהמשך לשלטי ענק ויוצגו בתערוכה בחוצות יפו.
טקסט שכתבה שירה בן דוד:
דם נשים אינו הפקר! עד מתי? עד מתי יופקר דמן של נשים? עד מתי תמשך "מגיפת " הרציחות והאלימות המופנית כלפי נשים? בציור מצוירת אישה, לאישה יש רחם, ילדים ומשפחה. והיא צריכה לשמור עליהם, לפרנס אותם, להאכיל אותם. הידיים שלה הן הכלי של האישה לקבל השכלה, לקבל תבונה, לעבוד. והן כבולות, אין לה חופש , האישה בשבי. האישה מגיעה מרקע שחור, מקום שאין לו פיגורה . מתרבות שאין לנשים זכויות ובעזרת הצבעוניות היא חופרת לעצמה איזו דרך לצאת מהחושך לאור. בין כל השחור היא עדיין מנסה לשמור על הנשיות. המאבק לא רק של נשים. זה מאבק של נשים וגברים . בבסיסה של חברה מתוקנת עומדת הזכות לביטחון. אני מקדישה את הציור לכל אותן הנשים שעברו אלימות טקסט שכתבה ספיר לב: בציור ניתן לראות קבוצה של נשים אשר כל אחת מהן מגיעה מעדה שונה, |
|
טקס קבלת מלגות על התנדבות ותרומה לקהילה ע"ש יהודה וינר"התנדבות היא חלק מחיי". את המילים הפשוטות והמרגשות הללו אמר בר גריסריו, שזכה במלגה על תרומה חברתית יוצאת דופן, לתאר את הרגשתו ואת הנתיב בו הוא הולך. המלגות הן מפעל חיים של כמעט 10 שנים, מסורת אותה יזמו בני כיתתו של יהודה ז"ל שנפל בשנת 1969 בחזית הדרום. להלן מקצת מהפעילויות: סיוע לקשישים, סיוע לתלמידים המתקשים בלימודים, חלוקת עוגות לצוותים רפואיים, העברת הרצאות והעלאת המודעות לתסמונת "טורט", קשר עם משפחות שכולות, פעילויות חינוכיות נגד אלימות במסגרת פעילות מועצת תלמידים, קידום נוער בתחום הספורט, משלוחי מנות לבית הילדים בגבעת עדה ועוד. המלגות נתרמות מדי שנה על ידי חברי הילדות של יהודה, חברי מחזור כ"ט בית ספר "אשכולות" בבנימינה. תודה גדולה ליוזמים ולתורמים הנדיבים וכמובן לנוער המדהים על הפעילות החברתית המשמעותית.
השנה הוענקו 9 מלגות – התלמידים שקיבלו את המלגה –
יהונתן סאלדמן י5, גריסריו בר י7, גתי סיון יא2, קרוטמן דנה יא3, אגם בלומנפלד יא7, יואב רפ יא8, טייכמן צוף יב4, ליפשיץ תאיר יב6, איתמר וייס יב8
תודה רבה לאבי דנינו, רכז מעורבות החברתית על ארגון והובלת הטקס
|
|
טיול לרמת הגולן שכבת יאהיום יצאו תלמידי השכבה לטיול ראשון השנה – יום ברמת הגולן.
אמנם טיול בקפסולות ותחת מגבלות שלא מאפשרות הסעדה או לינה בשטח, אבל בכל זאת טיול והפוגה בטבע המתעורר של עונת האביב.
סיום מושלם לשבוע שלפני חופשת הפסח.
תודה לאיריס ועדי ותודה לצוות המחנכים – אבי דנינו, רונן, כרמית, אביעד, ימית ואורי גבעוני.
תודה לדורון וליפתח שעל המסלול וההובלה.
תודה לכל המלווים הנפלאים שמטיילים עם התלמידים – נועה בת השירות, עדי טרגנו, אליאור, ורדית, ענת בר-גיורא, יורם וזהרית.
מי יתן ונמשיך לטייל ולהנות ביחד מדברים פשוטים ורגילים.
|
|
פעילות חברתית בשכבת י'שכבת י' עסקה במהלך השבוע האחרון בפעילות גיבוש odt בתחנות שונות ברחבי בית הספר.
מטרת הפעילות – להדגיש את כוחה של הקבוצה, את החשיבות שבשיתוף הפעולה והכרות עם עבודה קבוצתית.
התלמידים נהנו, שיתפו פעולה ולמדו כיצד לבצע משימות ביחד בצורה יעילה ביותר. בסוף הפעילות התלמידים התפנקו בארטיקים.
השבוע גם התקיימה פעילות בנושא בטיחות בדרכים לתלמידי השכבה.
הפעילות כללה סימולטור ייחודי וחדשני מבית היוצר של חברת אבי בן רפאל המשלבת טכנולוגיה חדשנית VR משקפי מציאות מדומה .
הסימולטור כולל 45 מצבים שונים , תלמידי הכיתה יכלו לצפות בטעויות של החברים שלהם ובכך לשפר יכולות.
כמו כן הסימולטור מדגים בצורה מרשימה את לימוד הסכנות בנהיגה תחת השפעת אלכוהול, היסח דעת וכו'.
הפעילות הייתה בשיתוף פעולה עם המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה והרלב"ד.
אחת הכיתות בשכבה גם יצאה לקטיף הדרים בלקט ישראל.
תודה לצוות מחנכי שכבת י' הבלתי נלאה ותודה לסילבי ודבורה על ליווי וארגון הפעילויות בכל שבוע ותודה לעדי פסח על ארגון פעילות הסימולטור.
|
|
סיור שלח לירושליםלקראת יום ירושלים, יצאה הכיתה י'6 לסיור של"ח בירושלים.
הסיור התחיל בארמון הנציב, דרך העיר העתיקה והסתיים בכותל.
תודה לדורון להב על ההדרכה ועל הסיפורים המרתקים על ירושלים ולסילבי תודה על הליווי.
|
|
ביקור צהלה בחטיבה 7תלמידי תכנית צהלה יצאו לביקור בחטיבה 7 של השיריון ברמת הגולן.
התלמידים שוחחו עם מפקד החטיבה, שמעו על שירות משמעותי וצפו בתרגיל טנקים.
תודה לחנן על ליווי התלמידים ולעמי על ארגון היום כולו.
|
|
סיור מגמת ערבית ופרידה מתלמידי יבתלמידי מגמת ערבית כיתות י'-יב' יצאו ביום חמישי אחה"צ לחוות את חודש הרמצ'אן מקרוב. הסיור התחיל במסגד, שם זכינו ללמוד שיעור חשוב בדת האסלאם ומנהגי החודש, צפינו ברחוב בהכנת ממתקי החג, הגענו לתצפית מרשימה בה קיימנו את טקס הפסקת הצום, שמענו וטעמנו ניחוחות מקומיים. לסיום קיימנו טקס פרידה וחיבוק לשכבת יב' שנפרדת מאיתנו.
תודה לאיילת גולני רכזת המגמה ותודה למלווים האלופים: סילבי עזריה, מרשל גרנט, אור ביצור, יפתח בן משה ודורון להב.
רמצ"אן כרים וכל עאם ואנתם בח'יר. رمضان كريم وكل عام وانتم بخير.
|
|
הצעירה שכבשה את הטיקטוקתלמידת י"א – סיון גתי – הצעירה עם הטורט שכבשה את הטיקטוק עם מאות אלפי צפיות על כל סרטון
כל הכבוד לסיון גתי האלופה, תלמידת י"א2 של אביעד וביתה של רוני גתי שלנו, שעושה הרבה כדי להעלות את המודעות לתסמונת הטורט.
לפני כשנתיים הרצתה ביום הקמפוס הפתוח בבית הספר על 'תסמונת ושמה טורט' ועכשיו אף מרחיבה את הפצת התודעה בציבור.
סיון מעלה תכנים לשינוי התודעה בחשבון התיקטוק שלה, השתתפה בתכנית הלילה 'הצינור' ועכשיו גם משתתפת בפרק של 'סליחה על השאלה' שיצא ביום ראשון ה17/5 להקרנה בכאן 11.
|
|
יום מאמץ שכבת י' הנדסת תוכנהתלמידי י׳ בסיוע הבוגרים מתכנתים משחקים בשפת אסמבלר. חשבו, תכננו, וקודדו- כבר רואים התחלות של דברים יפים. שווה לקפוץ למעבדת המחשבים. מרי עברה אחד אחד מ8:00 עד 20:00 בלי להתעייף, סילבי נכנסה לפנק בפיצות. |
|
ערב סיום מגמת אמנותביום חמישי הציגו תלמידי מגמת אמנות משכבת י"ב את עבודות הגמר שהן שיאו של תהליך בן שלוש שנים במגמה. עבודות הגמר הוצגו בבוקר לבוחנת חיצונית ובערב המגמה להורים ולאורחים. תודה לנעמי וללילך על ליווי התלמידים בתהליך היצירה מרחוק ומקרוב. |
|
פעילות תלמידי צהלההשבוע חזרו לפעילות תלמידי פרוייקט צהלה בהובלת עמי שראל. התלמידים יצאו לשדות ישראל בכרם מהר"ל לפעילות גיבוש, עבודת צוות ומנהיגות. בחודש מאי יצאו ליום פעילות נוסף – ביקור בחטיבה 7 ברמת הגולן |
|
גאווה מקומותמצטיינת הנשיא , בוגרת מחזור מ"ט שחף פרז. התגייסה להיות לוחמת חילוץ והצלה, נפגעה וסיכלה פיגוע בקו ליד אריאל. |
|
יום השואה תשפ"ארחבת חטיבה עליונה מלאת תלמידים בחולצות לבנות הרחיבה היום את הלב ומילאה את העין.
מראה שאמור להיות שגרתי וקיבל פתאום משמעות עוצמתית במיוחד אחרי שנת קורונה ארוכה.
תודה לרונן שלא הסכים לוותר לקורונה והתעקש שנעמוד כולנו ביחד בצפירת שתי הדקות.
היה מרגש מאוד להיות שוב חלק מכלל ביום של משמעות משותפת.
אבקש להודות לעדי פסח ולליאת פיטוסי על שעמלו וליוו את תלמידי י"א בהכנת טקס מכובד ומעורר השראה.
תודה על הרגישות והערכיות במסרים ששיקף הטקס ותודה לעדי פסח על ארגון מסירת העדויות מפי עדים ומספרים בכל כיתה וכיתה בחט"ע.
תודה לורדית ובנות המחול ותודה לדלית ולתלמידי המוסיקה – הזמרות והנגנים.
תודה לאיתמר אילן על הצילום ועריכת סרטון הטקס.
תודה רבה רבה למספרי הסיפור המשפחתי – אילת, אור, דלית, אליאור, אתי אביב, גיא זמיר, צילה אבידור, דורית אביזדיד, איזבל, עדי להב – המורים היקרים שנענו לבקשה לספר לתלמידים את סיפור המשפחה שלהם ולמסור את לפיד הזיכרון הלאה.
תודה למחנכים ולמורים שהעבירו שיעורי חינוך מושקעים ומשמעותיים בכיתות.
בזכות כל אלו היה לנו יום משמעותי מאוד היום.
|
|
מגמת מוסיקהמסתבר ששווה לחלום!! כנגד כל הסיכויים הצלחנו לממש חלום ולהגיע, תלמידי י'א י'ב של מגמת המוזיקה, ליום סדנאות באקדמיה למוזיקה בירושלים.
סדנת אלתור, סדנה קולית, הרצאות מרתקות של מוזיקאים מהשורה הראשונה בארץ בנושאי מוזיקה קלה, תיפוף ותזמור. והכל בין צלילי אופרה, חליל ופסנתר, שבקעו מחדרי האימונים הממלאים את בניין האקדמיה. זכינו לספוג מנות של יצירתיות, אהבת האמנות ויופי. והכי כיף, לבלות יחד תלמידים ומורים, להיפגש ולהנות מלמידה חוויתית.
|
|
תחרות "עדשה יהודית- ישראלית "צילום של אופיר קדמי תלמיד כיתה י6 – זכה בתחרות במסגרת תחרות "עדשה יהודית- ישראלית " שהתקיימה בבית התפוצות – מוזיאון העם היהודי, נבחרה תמונתו של אופיר קדמי , תלמיד שכבת י' לאחת מהתמונות המנצחות.
מאות תלמידים בארץ ובעולם השתתפו בתחרות. הצילומים הזוכים יוצגו בלובי מוזיאון העם היהודי – (לשעבר בית התפוצות) שנפתח לאחרונה לאחר חידוש כל הגלריות והמוצגים.
|
|
סיכום אירועי המחול שיכבת יב'אירועי המחול הסתיימו אתמול בהתרגשות רבה והודיה.
אחרי תקופה ארוכה של חוסר ודאות, אם נוכל לקיים את הבגרות בסטודיו או בזום.
ואכן זה קרה. הצגנו את שיעורי הטכניקה בבלט קלאסי, מחול מודרני, ועבודות הכוריאוגרפיה בפני הבוחנים, מורי התיכון, ומספר מצומצם של אורחים.
ההתרגשות היתה גדולה ואנו מודים מכל הלב:
תודה לתלמידות שהשקיעו שעות רבות של אימון ולמידה בעבודה קשה בבית, בזום ובחללים לא שיגרתיים במשמעת גבוהה, התמדה ותשוקה גדולה לריקוד.
תודה לשותפה שלי לדרך ענבל ביי מורה לבלט וקומפוזיציה שהובילה ביחד איתי את הבנות לבגרות.
תודה למורים שהגיעו לצפות וכיבדו את התלמידות.
תודה לצוות האשכול שאול אב הבית, אבוקה, ושי רם מנהל האשכול, על תפעול האודטוריום, הסטודיואים, והעזרה בכל בעיה טכנית.
תודה גדולה לאור ביצור רכז שיכבת יב' על ליווי צמוד, רגיש וקשוב לצוות המחול ולתלמידות לאורך כל השנה .
תודה למירב קליין על יעוץ והכוונה.
תודה להנהלת בית הספר: חנן, מעין ,אורלי, וכל צוות המזכירות המדהימות שהגיעו כמשלחת לצפות בבגרות בכוריאוגרפיה וחילקו פרחים לכל התלמידות.
ותודה גדולה גדולה ליורם יפה על הקשבה, על היכולת להכיל ,למצוא פיתרונות יצירתיים, על שאתה לא מוותר,
ועל הרגישות הגדולה לכל בעיה בתקופה שכזאת.
זכינו בצוות הנהלה מיוחד במינו
|
|
פעילות שלחכיתה י1 בגן שבעת המינים במסגרת פעילות השל"ח יצאו תלמידי כיתה י 1 לפעילות התנדבותית בגן שבעת המינים בבנימינה.
גן שבעת המינים לזכרו של שלמה שמעון שיטרית ז"ל. חייל מילואים שנהרג בגבול עזה והוא תושב גבעת עדה.
הפעילות במסגרת שלח בדרך כלל בשביל ישראל השנה בגלל התאמות הקורונה, והקושי לצאת לשטח, חלטנו יפתח ואני שנעשה פעילות תרומה בשטח היישוב.
במשך כשעתיים התלמידים עבדו במרץ רב וניקו , גזמו, עשבו וצבעו את הספסלים במקום.
תודה ענקית לתלמידי כיתה י 1 ולמחנכת אסתר על התרומה הרבה להצלחת יום זה.
תודה ליפתח ולדורון על העשייה, על היוזמות והנכונות להוציא לפועל פעילות שלח עם כל השכבות והתלמידים מרגע שהותרה הפעילות ועד סוף השנה.
|
|
פרויקט דרך הנוערמעצבים תרבות נהיגה בשיתוף הרלב"ד בעוד 3 שנים הנוער של היום יהיה הדור הבא של הנהגים הצעירים וכן לנוער יש אחריות על עיצוב תרבות הנהיגה.
אחוז הנהגים הצעירים שנהרגו בתאונות דרכים גדול פי 2 ביחס לפלח האוכלוסייה.
הנהג המסוכן ביותר על הכביש הוא נער בחצי השנה הראשונה שקיבל רשיון נהיגה.
הפרויקט "דרך הנוער" היא תוכנית מנהיגות א-פוליטית לבני נוער בתחום הבטיחות בדרכים.
במהלך התוכנית הפעילים ירכשו כלים וידע שישמשו אותם בהקמת פרויקטים בתחום הבטיחות בדרכים, תוך ליווי צמוד של מנחה מקצועי.
מדובר בפרויקט בשיתוף הרלב"ד שנבחרו אליו מעט בתי ספר ואנחנו ביניהם כך שהגאווה גדולה.
בני הנוער שנבחרו יקבלו פלטפורמה להשפיע בתחום הבטיחות בדרכים, יצרו מעגלי השפעה בקרב בני נוער המשתתפים ויובילו שינוי התנהגותי ותודעתי בחברה הישראלית.
במהלך התוכנית הפעילים ירכשו כלים וידע שישמשו אותם בהקמת פרויקטים בתחום הבטיחות בדרכים, תוך ליווי צמוד של מנחה מקצועי, יפגשו עם דמויות מתחום הבטיחות בדרכים, כולל את שר/ת התחבורה והבטיחות בדרכים ועם מנכ"ל הרלב"ד.
התוכנית נכללת עבור הפעילים כפעילות מעורבות חברתית.
|
|
יום פעילותדילמות של בני נוער השבוע קיימנו יום פעילות שעסק בדילמות הקשורות בהתנהגות סיכונית של בני נוער.
בפעילות שהתקיימה באופן מקוון השתתפו תלמידי כל השכבות ותגובות התלמידים לפעילות היו מצויינות.
את השיח בסדנאות הובילו והנחו תלמידים שהשתתפו בסדנת הכנה לפעילות.
תודה רבה לאיריס ירון, אור ביצור, אביעד לוי ואורי גבעוני על בניית הפעילות והכנת מצגת הסדנא.
תודה על הרעיונות ועל הביצוע ועל גיוס והכנת התלמידים להנחייה.
|
|
תרומת כיתה י"ב 4משלוח מנות לבית הילדים בגבעת עדה, מכיתה י"ב4
עשיה מעוררת גאווה שלהם!!! היא שלהם בלבד – מהרעיון הראשוני ועד לרגע בו הם הגיעו למסור לילדים.
צוף טייכמן היוזם, יחד עם יעל אופז ואריאל מיטלפונקט והרוח הגבית של אילת המחנכת. |
|
פורים בצל הקורונהחג פורים כנראה יסמל לנו לעד את התקופה בה פרצה הקורונה לחיינו. שנה שלמה עברה מאז התכנסנו בטבעיות באירוע המוני וצפוף צפוף, ללא ספירת תלמידים וקפסולות בו חגגנו את פורים ברחבת החט"ע. היום, שנה אחרי, חגגנו את קרנבל פורים בהתאם לשינויים שמכתיבה הקורונה. יום שמש נעים וחמים איפשר לנו להיפגש עם התלמידים בפינות מוריקות שקטות וקסומות ברחבי המושבות. התלמידים הגיעו למפגשים עם משלוחי מנות בצלופן של פעם וגם תרמו משלוחי מנות לארגונים שונים שבחרו: (בית חולים הלל יפה, משפחות נזקקות, בית הילדים בגבעת עדה, פלס"ר גבעתי – גדוד איתמר, מעון לנשים בסיכון, מועדוני קשישים, מועדוניות רווחה ועוד ) במפגשים שיחקנו, צחקנו ושמחנו ופשוט נהננו להיות ביחד. מצרפת תמונות שמדברות בעד עצמן. הרבה צחוקים וחיוכים ואוויר לנשימה. תודה למחנכים שארגנו, דחפו ודאגו ליצור מסגרת שמזמנת את הביחד הזה הכל-כך חשוב ואת מבצעי הנתינה. בצהרים פגשו התלמידים את הבדרן גיא הוכמן, צחקו ונהנו. |
|
מועצת התלמידים של תיכון כרמים הובילה השבוע איסוף תרומות של החטיבה העליונה לטובת מעון חירום לנשים המהווה מקלט זמני למשפחות באלימות. הרעיון היה לקדם את המודעות לאלימות נגד נשים בחברה שלנו ולעזור היכן שאפשר על ידי חיזוק הנשים והילדים במצוקה. תודה לעינת נורי אביעזר על הובלת מועצת התלמידים ועל המבצע. |
|
פאנל בחירות בכרמיםהפעם ברוח הקורונה הפאנל היה מפגש מקוון. הגיעו חמישה מועמדים מרשימות שונות לכנסת ה-24. אחוזי הנוכחות של התלמידים היו גבוהים. לרוב וכצפוי לא ענו המועמדים על השאלות שנשאלו והדגישו את המסרים שהיו חשובים להם. בסופו של הפאנל התקיימו בחירות בהן זכתה מפלגת יש עתיד במירב הקולות (38%) ואחריה מפלגת הליכוד (16%) ומפלגת העבודה (16%). תודה רבה לצוות מורי אזרחות ולמחנכים על הכנת התלמידים לקראת הפאנל. |
|
המצטיינים בהתנדבותם במחוז חיפהאנו נרגשים לשתף בבשורה משמחת מאד! איתמר לוי מכיתה יב' 5 זכה בפרס מצטיין מחוזי במסגרת המעורבות החברתית. הפרס מוענק מידי שנה, מטעם משרד החינוך, על שמו של אלעד ריבן ז"ל שנהרג באסון הכרמל. בכל שנה זוכים בכבוד הנכסף בודדים מכל הארץ. איזה כיף ומרגש שאיתמר שלנו הוא אחד מהם. איתמר- תמיד תורם, צנוע, בשקט בשקט, בעל לב גדול ורחב, חיוך ענק – אלו בדיוק הסיבות שמגיעות לו הפרס וההוקרה! איתמר- גאים בך מאד!!! מפרגנים מכל הלב צוות המורים וכל התלמידים! |
|
רובוטיקה כמו אוויר לנשימהתלמידי מגמת הרובוטיקה של פירסט בישראל קיבלו פניה מיחידה 108 של חיל האוויר במטרה למצוא בעזרת המוחות הצעירים רעיונות לייצור מכונת הנשמה. תלמידי קבוצת אורביט 1690 מאורט בנימינה מיד נרתמו למשימה ואת האב טיפוס שבנו כבר ניסו באיכילוב ובמרכז הרפואי לגליל בנהריה. |
|
דר' אורי לרנר, בוגר בית הספר, נבחר כאחד מתוך 40 צעירים מבטיחים לשנת 2020אורי היה תלמיד לביולוגיה בבית הספר. הבחור היה נער ערכי באופן מיוחד, מתנדב, מושיט יד לעזרה בכל שנדרש. ראש גדול ותלמיד מצויין. כבר אז ידענו שיגיע רחוק… דר' אורי לרנר, המשמש כיום כמנהל המקצועי של עמותת "מדעת" נבחר אחד מתוך 40 צעירים מבטיחים לשנת 2020. אורי היה תלמיד לביולוגיה בבית הספר. https://www.themarker.com/magazine/EXT-INTERACTIVE-1.9278004 |